Pentru a-şi proteja afacerile în faţa crizei, comercianţii auto trebuie să caute noi surse de venituri şi să reducă drastic costurile activităţilor care nu mai sunt generatoare de valoare adăugată. Efectele actualei crize economice vor începe în curând să se manifeste radical şi în privinţa reţelelor de dealeri auto. Conform unui studiu al PricewaterhouseCoopers (PwC), în Europa Centrală şi de Est (ECE), mulţi comercianţi vor fi nevoiţi să renunţe la afaceri sau să
Pentru a-şi proteja afacerile în faţa crizei, comercianţii auto trebuie să caute noi surse de venituri şi să reducă drastic costurile activităţilor care nu mai sunt generatoare de valoare adăugată.
Efectele actualei crize economice vor începe în curând să se manifeste radical şi în privinţa reţelelor de dealeri auto. Conform unui studiu al PricewaterhouseCoopers (PwC), în Europa Centrală şi de Est (ECE), mulţi comercianţi vor fi nevoiţi să renunţe la afaceri sau să îşi extindă portofoliul de servicii oferit clienţilor. „Rezultatele studiului arată că dealerii din ECE prevăd un an foarte dificil. Ne aşteptăm să vedem şi un proces mai puternic de consolidare în această industrie, iar acest lucru nu se va întâmpla prin preluarea dealerilor mai mici de către cei mari, ci prin achiziţionarea la preţ de solduri a activelor şi a mărcilor concurenţilor care se prăbuşesc“, spune Daniel Anghel, partener, Taxe Indirecte, PwC. Cu toate acestea, dealerii autohtoni sunt sceptici în privinţa unor asemenea tranzacţii, considerând că „rezervele de cash-flow din industria de profil fac foarte puţin probabilă preluarea unor afaceri“.
Service-ul devine prioritar
Până anul trecut, afacerile dealerilor autohtoni erau bazate, în proporţie covârşitoare, pe vânzarea directă de autovehicule. Odată cu prăbuşirea pieţei, cu peste 50% în acest an faţă de 2008, comercianţii se văd obligaţi să caute alte soluţ