Cresterea salariilor si aprecierea leului fata de euro din ultimii 4-5 ani au dat curaj romanilor sa se echipeze pe scara larga cu computere, ceea ce va constitui un atu pentru perioada economica dificila care urmeaza.
Cel mai bun indicator sunt vanzarile de laptopuri: intre 2005-2008, persoanele fizice si companiile au cumparat peste 1 milion de laptopuri. Evolutia a fost pur si simplu ca o fisiune atomica: 90.000 de bucati in 2005, 140.000 in 2006, 300.000 in 2007 si, atentie, 500.000 in 2008.
Doar aceste cifre si nimic altceva arata ce forta a capatat economia romaneasca doar in patru ani daca a ajuns sa absoarba de cinci ori mai multa tehnologie de varf.
Impreuna cu conexiunea mobila la internet, laptopurile caracterizeaza clar cumparatorii: oameni interesati de mobilitate, disponibilitate pentru lucru prelungit, de nevoia de utilizare in diverse situatii. Ca este cumparat de firma, pe firma sau direct de persoane fizice, salariati sau intreprinzatori, laptopul este o unealta a businessului independent.
De la mecanicul auto care il foloseste sa repare softul motoarelor de automobile la fotografi, de la muzicantul care asigura antrenul la un botez la contabilul care tine gestiunea la 20 de firmulite, tot mai multa lume stie ca, daca ai un laptop, castigi o paine.
Mai mult, aici este si baza viitorilor milionari.
"Vezi, cu rucsacul asta si cu laptopul am inceput firma acum 10 ani, dupa ce am plecat de la multinationala unde am invatat ce inseamna training", povestea recent unul din fondatorii celei mai mari companii de resurse umane de pe piata.
Multi uita sa ia in calcul cresterea productivitatii cand se calculeaza posibilitatea de recuperare a decalajelor de dezvoltare economica. Dar gradul de echipare a unei societati si a unei economii cu computere poate da masura fortei de adaptare si a resursei de crestere. Avem, intr-a