Nivelul investitiilor straine directe din 2008, care s-a apropiat de varful istoric de 9,1 mld. euro atins in 2006, arata ca gigantii europeni continua sa fie o amenintare puternica pentru afacerile locale. Sectoarele energiei, auto si telecom au dat cei mai multi miliardari in euro si in 2008, insa retailul alimentar vine puternic din urma.
Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri, este singura companie nou intrata in clubul miliardarilor, iar din 2009 ar putea fi urmata de alti competitori - Real Hypermarket sau Kaufland.
„In clasamentul celor mai mari jucatori, companiile de retail de produse alimentare si bunuri de larg consum vor avea probabil cel mai putin de suferit de pe urma crizei la nivelul cifrei de afaceri. Chiar daca vanzarile anumitor magazine pot sa inregistreze scaderi (5-10% - n.r.), prin extinderea retelelor in teritoriu ele vor reusi totusi sa-si majoreze vanzarile la nivel de companie", prognozeaza Codrut Pascu de la Roland Berger.
Cresterile din auto si petrol au fost foarte mari la nivelul afacerilor, insa profiturile s-au injumatatit ori s-au transformat in pierderi.
Nivelul investitiilor straine directe din 2008, care s-a apropiat de varful istoric de 9,1 mld. euro atins in 2006, arata ca gigantii europeni continua sa fie o amenintare puternica pentru afacerile locale. Sectoarele energiei, auto si telecom au dat cei mai multi miliardari in euro si in 2008, insa retailul alimentar vine puternic din urma.
Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri, este singura companie nou intrata in clubul miliardarilor, iar din 2009 ar putea fi urmata de alti competitori - Real Hypermarket sau Kaufland.
„In clasamentul celor mai mari jucatori, companiile de retail de produse alimentare si bunuri de larg consum vor avea probabil cel mai putin de suferit de pe urma crizei la nivelul cifrei de afaceri.