La doar 18 ani, pilotul arădean este cel mai tânăr participant în Campionatul Mondial de Superbike, categoria Supersport. Deoarece, din sezonul viitor, în calendarul CM de Motociclism Viteză se va introduce şi clasa 600 cc, Robert Mureşan a decis să concureze anul acesta într-o competiţie similară. „Adevărul Sporturi“: Ce te-a determinat să renunţi la participarea în Campionatul Mondial de Motociclism viteză?
Robert Mureşan : Îmi doream mult să fac saltul la clasa 250 cc pentru că sunt deja prea mare ca gabarit pentru 125 cc, dar nu puteam să fac din nou un compromis şi să accept să fac parte dintr-o echipă modestă sau dintr-una în care aş fi fost tratat ca al treilea pilot.
Ai participat deja în două curse în competiţiile de Supersport. Cum ţi se par comparativ cu cele de Moto GP?
Aici nu contează aşa de mult banii, diferenţele dintre motociclete sunt infinit mai mici. Competiţia este astfel mai strânsă şi orice pilot are şansa să-şi demonstreze talentul pe pistă, nu doar cei care beneficiază de motoare puternice şi de o echipă cu buget mare.
Cum caracterizezi colaborarea cu noua ta echipă?
Este o formaţie cehă patronată de familia Smrz, dar care rulează cu licenţă românească pentru că am primit sprijin financiar de la stat. MS Team Romania face onoare ţării noastre pentru că etapele de Supersport sunt transmise pe Eurosport în zeci de ţări, iar capitalul de imagine este unul imens.
Multă lume te întreabă când vei obţine primul punct în Campionatul Mondial. Când vei trece peste acest prag psihologic?
Am scăpat de ceva vreme de obsesia asta, creată artificial, în opinia mea, de cei din lumea motorsportului autohton. Nu îmi mai doresc un singur punct, ci mai multe şi sunt sigur că le voi realiza în Campionatul Mondial de Superbike.
Ţi-ai