Ministerul Turismului vrea sa se implice in realizarea unor croaziere intre Constanta si Grecia, desi toate tentativele de a lansa croaziere din Romania au fost esecuri lamentabile, iar numarul grecilor care viziteaza Romania este insignifiant.
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat sambata, la Constanta, ca intentioneaza sa deschida o linie de croaziera care sa lege Constanta de insulele grecesti. Ideea, desi pare generoasa, este, spun oamenii cu experienta in turism, o utopie. Romania a mai incercat sa realizeze croaziere care sa lege Constanta de statele vecine, dar a esuat lamentabil. "In prezent, nu exista nici o linie de croaziera care sa plece din Constanta. Precedentele tentative, catre Odessa si Istanbul, s-au pierdut din cauza gradului de ocupare scazut, a dezinteresului pasagerilor", a precizat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Ambele incercari au fost initiate de firme private. Specialistii in domeniu spun ca un alt motiv pentru care liniile de croaziera intre Romania si Grecia nu sunt viabile tine tocmai de natura Marii Negre. Pe valurile care se monteaza pe aceasta mare, 99% din turistii de pe navele de pasageri mici vomita.
Ca urmare, cursele ar trebui operate cu nave de pasageri mari, pe care efectele marii sunt mult atenuate. Dovada ca Marea Neagra nu este nici pe departe ideala pentru astfel de initiative este faptul ca aici liniile de croaziera sunt, practic, aproape inexistente. Exista putine exemple in zona, cum ar fi catamaranul care leaga Istanbul de Bodrum, dar acesta are mai mult rol de ferry-boat. Acesta opereaza insa in Marea Marmara, unde sunt valuri de maximum gradele 3-4, in timp de in Marea Neagra valurile ajung la gradele 7-8. Cele cateva pasagere de lux care mai ajung in Portul Constanta sunt vase mari, care fac opriri din port in port. Ideea croazierelor a apa