Pe fondul crizei economice, românii au început să-şi schimbe comportamentul atunci când cumpără o maşină nouă. Clienţii se orientează spre aspectele utile oferite de un automobil, în detrimentul dotărilor ce ţin exclusiv de design sau de tehnologii de ultimă oră. Principalele dotări la care renunţă cumpărătorul român sunt cele care pot fi adăugate ulterior achiziţiei, în special dotările de confort interior, dar nu numai: volan îmbrăcat în piele, magazie
Pe fondul crizei economice, românii au început să-şi schimbe comportamentul atunci când cumpără o maşină nouă. Clienţii se orientează spre aspectele utile oferite de un automobil, în detrimentul dotărilor ce ţin exclusiv de design sau de tehnologii de ultimă oră.
Principalele dotări la care renunţă cumpărătorul român sunt cele care pot fi adăugate ulterior achiziţiei, în special dotările de confort interior, dar nu numai: volan îmbrăcat în piele, magazie de CD-uri, senzori de parcare sau jante de aliaj.
În schimb, aerul condiţionat a devenit indispensabil, iar dotările de siguranţă au început să capete o importanţă tot mai mare în actul de cumpărare a unei maşini. Paradoxal, şi vopseaua metalizată reprezintă un element important pentru segmentul de clienţii care conştientizează faptul că o maşină bine echipată îşi păstrează mult mai bine valoarea de revânzare.
Maşini noi fără dotări vs. maşini vechi full option
Potrivit reprezentanţilor Autoitalia, importatorul mărcilor grupului Fiat, Infiniti şi SsangYong în România, potenţialii cumpărători de automobile noi pe piaţa locală s-au orientat în mod cert spre maşini mai puţin costisitoare atât din punct de vedere al preţului, cât şi în ceea ce priveşte costurile de întreţinere.
Mai mult, reprezantanţii General Motors Southeast Europe, importatorul pe piaţa locală a mărcilor Chevrolet şi Opel, sunt de părere că o parte însemnată a clie