Pe Diana Bobar şi Ioana Diacu nu le-aţi văzut pe vreun podium de modă, ameţite de bliţuri şi aplauze. Stau cu ochii pe maşina de cusut şi vând rochii pe blog. În numărul 8 al revistei Forbes România, disponibilă de ieri la chioşcuri, puteţi citi despre invenţia a două tinere creatoare de modă: promovarea colecţiilor pe blog. A ajuns în Bucureşti la şapte dimineaţa, după ce a călătorit opt ore cu trenul de la Timişoara. Face acest drum de două ori pe lună. Ajunge în Capitală, se cazează la hotel, ia măsurile clientelor sale, se întoarce acasă şi se pune pe croit rochii.
La numai 22 de ani, absolventa la Arte Plastice Diana Bobar are deja şase colecţii, însă niciuna n-a urcat pe vreun podium de modă. În schimb, a păşit (cu graţie) în blogosferă. În urmă cu un an şi jumătate şi-a lansat site-ul personal, ww.sofashon.com, mai mult din joacă, apoi acesta s-a transformat într-un business ce a ajuns anul trecut la 700 de rochii vândute. Aici, Diana îşi posta cu hărnicie ideile de vestimentaţie şi comentariile despre modă pe blog.
Fuge de podiumurile de modă
Nu şi-a imaginat că un astfel de jurnal îi va aduce bani, dar o comandă a unei cititoare din SUA pentru un top pe care Diana şi-l croise singură a tras-o, ca o aţă prin urechile acului, către o idee de afaceri. Aşa a ajuns să croiască 15 piese pe săptămână, pe care să le vândă cu peste 300 de lei bucata. Blogul este şi podiumul de modă pentru creaţiile Dianei Bobar, dar şi magazinul prin care primeşte comenzi.
Tânăra cu aer de actriţă nu are pretenţii de designer şi acceptă orice fel de comandă, modelându-şi rochiile după trupul fiecărei femei, fie mai tras prin inel, fie mai durduliu.
„Ideal ar fi să câştig din colecţii, dar nu toată lumea e dispusă să-mi cumpere rochiile aşa cum le-am desenat“, mărturiseşte Diana Bobar. Anul trecut a cusut pentru s