Plăteşti, primeşti - aceasta este soluţia de principiu pentru ca braşovenii să aibă apă caldă, transmisă de Distrigaz conducerii CET. Soluţia se aplică însă la nivel de asociaţie, astfel că un singur vecin rău platnic îi poate ţine la lighean pe cei care nu au datorii. Centrala are datorii de 110 milioane de lei noi, dintre care 7 milioane reprezintă datoriile de la cetăţeni. Pentru a mai reduce din cheltuieli, o treime dintre angajaţi intră lunar în şomaj tehnic. Chiar şi aşa, nimeni nu ştie când apa caldă va curge din nou la robinetele braşovenilor
Peste 60.000 de braşoveni, care locuiesc în 20.000 de apartamente, se spală, de câteva zile, cu apă rece. Distrigaz a închis robinetele la şase centrale de cvartal, la centrala Metrom şi la centrala „mamă” CET. Vinovaţi pentru această situaţie sunt cei care nu au plătit facturile la încălzire. Conducerea CET a încercat să poarte negocieri cu furnizorul de gaz, însă singura concesie în acest moment este deschiderea robinetelor către asociaţiile fără datorii. „Distrigazul a spus că, în acest moment, asociaţiile arondate unui punct de termic care îşi plătesc datoriile vor avea apă caldă. Pentru braşoveni este o situaţie neplăcută, însă îi asigurăm că dacă nu se vor debranşa, vor avea parte de o energie termică la facturi corecte şi decente. O bună parte din vină este a utilizatorilor care nu-şi plătesc facturile, iar o altă parte din vină aparţine celor care au stabilit un preţ ireal pentru producerea căldurii”, a declarat Iosif Gulacs, director tehnic la CET.
Angajaţii CET
se tem de disponibilizări
Soluţia se aplică la nivel de asociaţie, astfel că un singur vecin rău platnic îi poate ţine la lighean pe cei care nu au datorii. Centrala are datorii de 110 milioane de lei noi, dintre care 7 milioane reprezintă datoriile de la cetăţeni. Cu toate că ea va primi bani