Cotidianul spaniol „El Mundo Deportivo” publică într-un număr de săptămâna trecută câteva tabele comparate reflectând valoarea mediatică, respectiv de piaţă a celor mai în vogă fotbalişti de astăzi, precum şi a echipelor lor.
Prima observaţie este că nu întotdeauna cele două valori merg mână în mână. A doua este că nici între valoarea de piaţă sau mediatică, pe de-o parte, şi locul în ierarhia europeană a echipelor lor, pe de alta, nu există o legătură foarte strânsă. În sfârşit, contribuţia jucătorilor în clasarea pe loc de frunte a echipelor lor nu este neapărat cauza cotei mediatice ori de piaţă a acestora.
Cea mai mare cotă mediatică o are în acest moment, conform criteriilor ziarului spaniol, Leo Messi, urmat îndeaproape de Cristiano Ronaldo şi, la distanţă, de Kaká, Rooney, Torres, Gerrard, Drogba, Henry şi Eto’o. Cota de piaţă cea mai mare o are Cristiano Ronaldo, urmat de Messi, şi, departe, de Torres şi Kaká. Din etajul de sus al primului clasament lipsesc Iniesta (abia pe 19) sau Raúl (pe 17)! Din cel de-al doilea, Xavi, Lampard si Henry (aflaţi abia pe ultimele locuri).
Interesant e să vedem cum stau cluburile. Real Madrid, care a achiziţionat cei mai mulţi jucători cu valoare de piaţă ridicată (primii patru din istoria fotbalului: Cristiano Ronaldo, Zidane, Kaká şi Figo), se situează abia pe locul 5 ca valoare mediatică. În schimb, Barcelona, a cărei achiziţie cea mai bine platită a fost Saviola, locul 23, are o cotă mediatică de aproape două ori mai mare şi se află pe locul întâi. În ierarhia la zi, în schimb, Barcelona o conduce pe Real în toate competiţiile interne şi externe. Ceea ce a făcut din noul ei antrenor, Guardiola (fostul antrenor, creatorul echipei de azi, a dispărut în neant), al doilea ca mediatizare, după eternul şi fascinantul Sir Alex Ferguson, dar înaintea lui Guus Hiddink şi Jose Mourinho. Manches