Reprezentanţii Comisiei de Cultură din cadrul Consiliului General promit, în urma sesizărilor din „Adevărul”, o anchetă la Muzeul Municipiului Bucureşti
Tinerii angajaţi şi colaboratori vorbesc sub anonimat despre „elefanţii” care nu sunt în stare să atragă publicul în instituţia care ar trebui să fie emblema istoriei Capitalei.
Campania „Muzeele-cavou ale Capitalei” continuă cu reacţia autorităţilor vizavi de lipsa de strategie legată de promovarea Muzeului Municipiului Bucureşti (MMB) şi de menţinerea lui Ionel Ioniţă în funcţia de director al acestei instituţii timp de 13 ani.
Anonimatul MMB-ului se oglindeşte cel mai simplu în întrebarea: „Ştiţi unde este Muzeul Capitalei?”, adresată bucureştenilor pe stradă.
Majoritatea răspund că n-au nicio idee despre existenţa acestui loc.
În timp ce în capitalele vecine, astfel de instituţii derulează ample proiecte de promovare a patrimoniului, finanţate de Uniunea Europeană, noi abia dacă adunăm câteva sute de vizitatori pe lună.
Luni, ziua verificărilor
În condiţiile în care această situaţie se menţine de peste zece ani pe cheltuiala bucureştenilor, autoritatea locală, în a cărui subordonare este Muzeul Bucureşti, s-a „îndurat” ieri măcar să promită un control la sediul instituţiei.
„Luni voi merge la muzeu pentru a vedea care este situaţia.
Până atunci, directorul instituţiei va trebui să pună la dispoziţia Comisiei statul de funcţiuni, organigrama, Regulamentul de Organizare şi Funcţionare şi, de asemenea, un tabel cu toţi salariaţii, vârsta, vechimea, studiile şi anul angajării lor”, a precizat consilierul general Ioan Gâf-Deac, secretarul Comisiei de Cultură din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Peste 200.000 de lei pe an din bani publici
Atât tinerii salariaţi ai muzeului în cauză, cât şi colaboratorii cer CGMB-ului o anchetă