Reprezentanţii ISU trebuie să descrie în maxim 400 de semne evenimentul Acest sistem a fost implementat în urmă cu aproximativ 3 ani de către Serviciul Telecomunicaţii Speciale (STS), din cadrul ISU Olt. Acest serviciu presupune transmiterea de mesaje text pe telefonul mobil de către ISU Olt către toate autorităţile locale. „Acest serviciu a fost implementat modelul colegilor de la Bihor. Introducerea acestui serviciu a micşorat timpul în care informaţia de avertizare ajunge la autorităţi, astfel îmbunătăţindu-se comunicarea cu acestea” ne-a declarat Cristian Croitoru, purtător de cuvânt al ISU Olt.
Instituţiile locale sunt încântate de acest serviciu
Edilii comunelor din Olt sunt foarte încântaţi de rapiditatea cu care infomaţia ajunge la ei şi spun că ar trebui să fie cât mai multe sisteme informatizate. Acest lucru ar reduce birocraţia şi ar spori eficienţa cu care se lucrează. „Este mult mai eficient prin mesaje text decât prin fax. Telefonul mobil îl ţii în permanenţă la tine şi astfel poţi afla de avertizare indiferent unde te afli. Se câştigă timp preţios în care se poate acţiona. Este cea mai bună metodă de a combate posibilele riscuri în cazul unor calamităţi” a spus Ion Ciocan, primarul comunei Osica de Sus.
La citirea avertismentului primarii sunt obligaţi să asigure permanenţa în primării, iar voluntarii din cadrul primăriilor trebuie să fie pregătiţi să acţioneze în cazul unei calamităţi.
SMS-ul nu dă greş
Mesajele sunt trimise către mai multe persoane de contact din instituţia respectivă, evitându-se, astfel, riscul ca avertizarea să nu fie citită.
„Sistemul beneficiază şi de o funcţie de confirmare a mesajelor. Acesta indică dacă mesajul a fost primit de către persoana respectivă, iar în caz contrar mesajul este trimis următorului contact ce aparţine de instituţia respectivă”, a