In cadrul primei editii a Targului International de Turism „Transilvania Tourism Legacy 2009”, oragnizat la Targu-Mures, in perioada 25-27 iunie, a fost lansată in premieră pentru România o modalitate deocamdată neexploatată de valorificare a potenţialului turistic regional de tip Cluster. Cluster-ul, ciorchine in limba engleza, reprezinta o formă de asociere între promotorii de pachete turistice, o activitata iniţiată în cadrul Târgului Internaţional de Turism şi care va fi demarată în termen de două luni.
Această activitate va implica agenţi economici promotori de turism, Grand Express Târgu-Mureş, Aeroexpress Timişoara, Marytour, Fundaţia Adept Transilvania, Septimia Odorheiu Secuiesc şi îşi propune să comercializeze oferte turistice pentru sezonul de iarnă 2009-2010. Activitatea se va derula sub forma unor pachete complete care vor include transportul, cazarea, masa, participarea la evenimentele organizate. „Aceasta initiativa este una din cele mai valoroase, care speram ca va deschide perspective inca nebanuite in zona noastra. Modalitatea Cluster este o formula inovatoare, care permire reunirea fortelor tututror celor interesati direct sau indirect de dezvoltarea turismului in Transilvania. Ne propunem ca in toamna sa avem o intalnire cu partenerii din Serbia, cu rezultate in acest domeniu de trei ani de zile. Acest concept de tip Cluster a dat foarte bune rezultate acolo. De asemenea, s-au stabilit doua echipe, una care lucreaza cu transportatorii iar cealalta cu agentiile de turism. Deja s-au conturat reprezentanti ale acestui tip, in aceasta forma de lucru, fara personalitate juridica la Timisoara si in Germania”, ne-a declarat Tripon Avram, presedintele Asociatiei Club „Si noi putem reusi”, coorganizator al targului.
Nu in ultimul rand trebuie mentionata si implicarea firmei REEA in ceea ce priveste promovarea turismului, compania urman