Mihai Eminescu, Centrul Istoric - patrimoniu al UNESCO, „Zilele George Enescu“ sunt brandurile cu care oraşul vrea să se remarce.
Prima imagine cu care este asociat Botoşaniul este cea a urbei unde s-a născut poetul naţional Mihai Eminescu. De aceea şefii administraţiei cred că pot atrage mai mulţi vizitatori şi implicit mai multe venituri la bugetul local, prin promovarea mai intensivă a locului natal al „poetului nepereche“. „Vrem să ne dezvoltăm ca oraş cultural.
Strategia de dezvoltare cuprinde inclusiv promovarea marilor personalităţi care s-au născut aici şi au făcut cunoscut Botoşaniul prin creaţiile lor. Mă refer aici la Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, George Enescu. Facem eforturi să fim cât mai vizibili“, afirmă Cătălin Flutur, primarul Botoşaniului. Edilul a promis că atracţiile locale vor fi cunoscute de turişti din toată lumea, căci reprezentanţii localităţii vor merge la târgul de turism de la Lugano (Elveţia) „Comorile Europei de Est“.
„Mina de aur“ a municipiului, în şantier
Centrul istoric al Botoşaniului, inclus pe lista UNESCO, care este momentan în reparaţii, îşi va schimba faţa în următorii doi ani printr-un proiect cu finanţare europeană în valoare de 10 milioane de euro. „Descoperirile arheologice din centru vor fi expuse publicului într-un muzeu după finalizarea şantierului. Prin prisma vestigiilor găsite va trebui schimbată atestarea istorică a Botoşaniului, care se pare că exista mai devreme cu 50 de ani decât ştiam până acum“, adaugă Cătălin Flutur.
Oamenii de publicitate spun că edilii ar trebui să-şi intensifice eforturile, întrucât Botoşaniul este destul de puţin vizibil la capitolul turism, ofertele nefiind destul de bine promovate. „Despre Botoşani n-aş putea să spun foarte multe. Ştiu că lucrează mult la partea de infrastructură, dar alte lucruri nu se prea văd“, explică Adela Cif, director în cadrul unei a