Românii încep să-şi planifice vacanţele în funcţie de concertele artiştilor preferaţi. Iubitorii de muzică spun că pentru a-şi vedea artiştii sau formaţiile favorite nu există concert prea departe sau bilet prea scump. Georgiana Dumitru nu-şi aminteşte ce s-a întâmplat exact pe scenă în primele 20 de minute ale primului spectacol de operă pe care l-a văzut la Royal Opera House din Londra.
Era ianuarie 2008 şi soprana Anna Netrebko cânta în „Traviata“ de Verdi, operă pe care Georgiana a învăţat-o pe de rost pentru că a văzut-o de cel puţin 40 de ori. A fost primul spectacol pe care l-a văzut la Opera Naţională Bucureşti (ONB) în studenţie, atunci când s-a şi îndrăgostit de operă.
S-a aşezat în rândul trei în sala copleşitoare a operei de la Covent Garden, despre a cărei istorie aflase cu o zi înainte, când făcuse un „backstage tour“.
„După ce s-a deschis cortina, primele 20 de minute nu-mi venea să cred că sunt acolo. Mă uitam la soprană şi mă gândeam «e real, e chiar la câţiva metri de mine, eu chiar sunt aici». N-am putut să fiu atentă la muzică“, îşi aminteşte ea.
Cameră de aşteptare pe site-ul Operei Regale
Venise singură de la Bucureşti special pentru acest spectacol. Îşi luase biletul care a costat-o 220 de euro cu patru luni înainte. Deşi l-a cumpărat online, Georgiana spune că achiziţia biletului a fost „cea mai spectaculoasă experienţă pe care a trăit-o“. A intrat pe site-ul Operei Regale cu zece minute înainte de ora 12.00, când se pun în vânzare biletele.
„Am descoperit cu stupoare că apare o fereastră în care se spune «aţi intrat în camera de aşteptare, mai sunt câteva mii de persoane înaintea dumneavoastră, vă rugăm aşteptaţi»“. După ce a reuşit să intre în pagina de rezervări, în timp ce plimba cursorul pe schema sălii vedea cum dispar locurile.
Mulţi di