Sunt exact 30 de ani de când Gabriel Scurtu a început să practice zborul cu motor. Acum, la mai bine de 6.500 de ore de zbor, este comandantul aeroclubului teritorial din Sibiu. Avea visul zborului şi nu-şi dorea nimic altceva decât să piloteze avioane. Dar când a venit vremea studiilor universitere, s-a înscris şi la Facultatea de Automatică şi Calculatoare, aşa, de rezervă. "La aviaţie examenul era în toamnă şi am zis să nu rămân pe dinafară dacă nu iau la Boboc. Mie îmi plăceau calculatorele încă de atunci aşa că am dat în vară la Automatică şi Calculatoare, facultate la care nu am mai mers pentru că am luat examenul de admitere la aviaţie", povesteşte Gabriel Scurtu.
Instructor la acelaşi aeroclub de 23 de ani
În şcoală a făcut primul zbor, zbor pe care nu îl poate povesti. "La primul zbor nici n-am ştiut ce se întâmplă cu mine. N-am realizat eu prea multe. Cel mai palpitant zbor însă a fost aici, la aeroclub", declară omul. A absolvit în 1982 şi a ajuns la Aeroclubul din Sibiu, actual "Herman Oberth". Foarte curând, după câteva sute de ore de zbor, Gabriel Scurtu s-a calificat şi a devenit instructor de zbor cu motor. "Sunt instructor din 1986", declară Gabriel şi lasă să se înţeleagă că era singura variantă de a continua să zboare. "Nu poţi rezista ca pilot într-o şcoală de zbor ca Aeroclubul României. Am zis că doar devenind instructor pot sta cât mai mult timp în aer", declară comandantul.
A vrut să piloteze Boeing-uri
Sute de piloţi pot spune acum că au învăţat să piloteze de la domnul Scurtu. O parte dintre ei au ajuns piloţi la mari companii comerciale de transport aerian şi au reuşit să ducă visul lui Gabriel Scurtu mai departe. "Mulţi din sportivii aeroclubului au ajuns piloţi de linie. De anul acesta, un elev de-al meu este pilot la Wizz Air. Şi eu am visat la avioane mai mari, dar în perioada mea trebuia să