Numita în functia de director coordonator al Agentiei Judetene pentru Prestatii Sociale (AJPS) Mures în 25 mai 2009, Claudia Maris intentioneaza sa reorganizeze activitatea AJPS Mures dupa standarde europene. Proaspata directoare a marturisit ca unul din cele mai importante obiective este implementarea de schimbari la nivelul managementul resurselor umane, cea mai importanta resursa din cadrul Agentiei.
Reporter: Cum v-ati acomodat la conducerea Agentiei Judetene pentru Prestatii Sociale Mures?
Claudia Maris: Buna ziua, dragi mureseni! Conducerea Agentiei Judetene pentru Prestatii Sociale Mures presupune, pe lânga coordonarea unei echipe mixte nou formate si foarte multa implicare. Agentia s-a constituit la 1 noiembrie 2008 ca urmare a politicilor sociale si normelor impuse de Uniunea Europeana, din membri care au venit atât de la Directia de Munca si Protectie Sociala, cât si de la Agentia Judeteana Pentru Ocuparea Fortei de Munca. Putem spune ca e o echipa tânara ca data de înfiintare si, ca orice tânar la început de drum, e multa munca de organizare si îndrumare a personalului din subordine. În plus, sunt cele cinci luni de guvernare PSD – PDL, în perioada ianuarie – mai 2009, în care aici a fost o stagnare manageriala, eu fiind numita în 25 mai 2009, iar acum trebuie livrate rezultate semestriale în unitate de timp extrem de scurta.
Rep.: Doriti sa implementati schimbari în activitatea AJPS Mures?
C.M.: În ceea ce priveste schimbarile, da, sunt multe, începând cu managementul resurselor umane si coroborând cu managementul resurselor patrimoniale, care nu prea exista, si a celor financiare. Am început deja sa aplic metode de motivare nonfinanciara a personalului, sa reorganizez Agentia, paradoxal spus, pentru ca de fapt pâna acum nu era nicio organizare. Am constatat ca banii publici s-au dus pe contracte inutile pe care o parte le-am rezi