Ursus Breweries, producatorul berilor Timisoreana si Ursus, are incheiate pentru anul acesta contracte la termen de achizitie de valuta de 35 mil. lei (8 mil. euro), compania folosind astfel de operatiuni, numite hedging valutar, pentru a evita majorarea costurilor in cazul deprecierii leului.
Practic, compania a cumparat valuta (folosita pentru achizitii de materie prima din import) la un pret garantat, de exemplu la 4,2 lei/ euro pentru septembrie 2009. Daca euro va fi atunci 4,5 lei, asa cum prognozeaza unele banci, Ursus va face economii de 300.000 lei (66.600 euro) la fiecare milion de euro cumparat. Daca euro va fi 4,0 lei, compania va pierde.
"Conform politicii companiei, ne-am protejat incheind contracte de hedging pe toate monedele straine in care avem costuri. Pe termen lung, aceasta abordare protejeaza rezultatele companiei de deprecieri neasteptate ale monedei locale si permite ca acestea sa depinda exclusiv de piata berii si de managementul companiei fara a fi influentate de fluctuatiile pietelor financiare", a declarat pentru ZF Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries, companie cu afaceri de peste 300 mil. euro in 2008.
Producatorul Tuborg a decis de asemenea sa faca anul acesta hedging.
Ursus Breweries, producatorul berilor Timisoreana si Ursus, are incheiate pentru anul acesta contracte la termen de achizitie de valuta de 35 mil. lei (8 mil. euro), compania folosind astfel de operatiuni, numite hedging valutar, pentru a evita majorarea costurilor in cazul deprecierii leului.
Practic, compania a cumparat valuta (folosita pentru achizitii de materie prima din import) la un pret garantat, de exemplu la 4,2 lei/ euro pentru septembrie 2009. Daca euro va fi atunci 4,5 lei, asa cum prognozeaza unele banci, Ursus va face economii de 300.000 lei (66.600 euro) la fiecare milion de euro cumparat. Daca euro va fi 4,0