Retailerul francez Carrefour isi accelereaza in acest an extinderea pe segmentul supermarketurilor, in timp ce reteaua de hipermarketuri isi reduce ritmul de expansiune de la 7 unitati, cat erau prevazute initial in planul de business pe termen mediu, la 3-4 magazine.
Compania isi extinde reteaua de supermarketuri in cel putin cinci zone noi, trei dintre aceste magazine fiind deja operationale in orasele Bacau, Craiova si Timisoara. In luna august vor fi deschise alte doua supermarketuri Carrefour, in centrele comerciale Winmarkt din Turda si Bistrita, cu suprafete de vanzare intre 600 si 700 de metri patrati, potrivit reprezentantilor proprietarului.
In plus, in acest an retailerul a inclus in reteaua de supermarketuri si hipermarketul de mici dimensiuni operat in centrul Magnolia din Brasov, prin rebrandingul acestuia in Carrefour Market.
Astfel, la finele lui 2009 divizia de supermarketuri a companiei franceze ar putea avea peste 25 de unitati, fata de 19 cate opera la sfarsitul anului trecut. Compania a mizat mai mult pe brandul Carrefour Market pentru extinderea retelei de supermarketuri. Prima deschidere din acest an, Carrefour Market din Bacau a fost un test, potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor companiei. Magazinul are o suprafata de vanzare 1.500 de metri patrati, de doua ori mai mare decat media retelei Carrefour Express.
Retailerul nu a dorit sa ofere mai multe informatii despre strategia sa de extindere pe segmentul supermarketurilor din Romania. Carrefour Market este al treilea brand de retail adus pe piata locala de grupul francez, dupa intrarea pe segmentul hipermarketurilor (in 2001) si dupa ce a atacat segmentul supermarketurilor prin achizitia magazinelor Artima (2007), redenumite ulterior Carrefour Express.
La nivel international, grupul activeaza pe toate segmentele mari din comertul cu dominanta ali