- Diverse - nr. 326 / 30 Iunie, 2009 Ani de zile, in mai toate orasele tarii, edilii s-au confruntat si se mai confrunta cu problema transportului in comun, pe trasee urbane interioare, incepand de la calitatea mijloacelor de transport si pana la stabilirea traseelor care sa corespunda cerintelor populatiei. Daca in multe orase transportul public este un serviciu care apartine de consiliile locale, exista si situatii cand s-a optat pentru o asociere intre societatea de transport respectiva cu unul sau cu mai multi agenti privati, asa cum se intampla, bunaoara, la Targu-Mures. Daca la Brasov si-au facut aparitia mijloace de transport in comun de marca, este vorba de autobuze marca Mercedes, dotate cu aer conditionat pentru confortul calatorilor, cu sisteme moderne de informare a calatorilor in chiar interiorul mijlocului de transport, cu multe alte utilitati necesare unui condus usor si in siguranta a acestor masini, nu acelasi lucru s-a intamplat la Targu-Mures, unde circula de-a valma autobuze parca recuperate de la fier vechi, alaturi de unele moderne, de diverse capacitati, dar si de multe microbuze care, cu toate criticile unora sau altora, fac treaba buna pentru populatia orasului. Intelegand faptul ca schimbarea parcului nu este o treaba usoara, costurile fiind foarte mari, nu acelasi lucru putem sa-l spunem despre necesitatea unei bune informari a calatorilor. De apreciat faptul ca in toate statiile de autobuz sunt panouri explicite pe care sunt inscrise rutele, traseele, ca si numarul pe care il poarta traseul pe care circula autobuzele, ba chiar a fost o vreme cand se primeau informatii digitalizate cu privire la timpul de asteptare pentru calatori a unui autobuz, ce autobuz vine in statie si peste cate minute, informatii care au disparut de o buna bucata de timp, astfel ca acum pe unele dintre aceste panouri digitalizate se mai poate vedea doar ziu