Cel mai nou proiect media al artistului István Szakáts este un joc video, în care cultura urbană a Clujului poate fi explorată cu arma în mână.
O călătorie într-un Cluj cu clădiri istorice, blocuri-bombă, cartiere noi construite haotic, un mix colorat de cultură şi legende urbane, totul animat.
Aceasta este varianta oraşului Cluj-Napoca în viziunea artistului media István Szakáts. Şapte zone ale oraşului, de la „ghetoul” bogaţilor din Zorilor, Mănăşturul cenuşiu, zona de case din Hasdeu, Mărăştiul, Irisul, până la zona centrală şi cea a Pieţei Avram Iancu, transpuse într-un joc sângeros.
Un spaţiu cultural viu, pe care tinerii îl vor putea explora începând din toamnă, când va fi lansat jocul „Travel in Europe”. Alături de Cluj-Napoca, oraşe din Italia, Spania, Cehia, Portugalia, Franţa sau Bulgaria sunt prezentate prin prisma unor artişti, în variante asemănătoare.
Un joc din categoria „first-person shooter” (caracterizat de vederea acţiunii prin ochii personajului - n.r.), ce se adresează, în special, adolescenţilor între 16 şi 18 ani. Proiectul este unul cu finanţare europeană - 1 milion de euro - dezvoltat de Universitate din Genova, iar Romania este reprezentata de Fundaţia AltArt, al cărei preşedinte este acelaşi István Szakáts.
„Scopul jocului este de a crea un «first-person shooter» cultural. Am avut de ales între conţinut de cultură tradiţională sau contemporană. Noi am ales cultura contemporană, pentru că este una vie”, spune artistul. Prin intermediul jocului, Clujul este, practic, reconstruit.
Peste 110 clădiri au fost fotografiate, iar apoi pictate manual, şi repuse în imagine. Rezultatul este unul surprinzător: un Mănăştur cenuşiu transformat într-o paletă veselă de culori, sau personaje care, în momentul în care le împuşti, povestesc legende urbane, cum ar fi cea a porcului care