- Cultural - nr. 327 / 1 Iulie, 2009 Problematica educatiei si a fenomenului educational, in general, s-a constituit si se constituie, si in prezent, un subiect de reflectie, atat prin continutul sau, cat si prin formele si finalitatile sale, cea mai incriminata forma a educatiei fiind, dupa presedintelui tarii, educatia formala, cea realizata in scoala, care prin produsul creat nu-si justifica rostul si responsabilitatea sociala si morala. Devalorizare ce are in plan subconstient valente reziduale ce tin de personalitatea evaluatorului prin performantele educationale atinse, concretizate intr-o asemenea judecata de valoare cu caracter apodictic (de necesitate), ceea ce presupune o reconversie a functiilor educatiei prin mutarea centrului de interes pe om, ca scop, si nu pe mijloacele prin care se realizeaza educatia, concretizat in infrastructura si suprastructura, si in mai mica masura pe imbunatatirea conditiei umane si implicit a contextului social - istoric prin intermediul caruia se realizeaza acest fenomen social si spiritual. Demers realizat de autorii cartii "Respiritualizarea. Invata sa fii Om ", recent lansata in sala Senatului Universitatii de Medicina si Farmacie din Targu-Mures, C. Popescu si A.Tasnadi, in prezenta unui distins public, printre care s-au distins prezentatorii acestei lucrari, parintele Silviu Negrutiu, poetul si jurnalistul Lazar Ladariu, si poetul si omul de cultura Valentin Marica, sub al carui farmec spiritual s-a desfasurat intreaga festivitate a lansarii acestei carti, gazduiti fiind de conducerea universitatii prin reprezentantul acesteia, prorectorul stiintific, prof.univ. dr. Klara Branzaniuc, care in numele colectivului de conducere si a intregului corp profesoral a multumit in modul cel mai reverentios autorilor si celor care au prezentat lucrarea. Din chiar motivatia si titlul lucrarii pe care o prezentam, rezulta unele d