Piaţa bunurilor de larg consum a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creştere cu 18% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în ciuda crizei economice, potrivit celui mai nou studiu al GfK. Creşterea pieţei a fost influenţată de majorarea preţurilor cu 10% şi a consumului cu 7%. Ca reacţie la creşterea preţurilor, consumatorii au reacţionat diferit în funcţie de importanţa produselor vizate, cât şi de structura lor socio-demografică.
Piaţa bunurilor de larg consum a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creştere cu 18% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în ciuda crizei economice, potrivit celui mai nou studiu al GfK.
Creşterea pieţei a fost influenţată de majorarea preţurilor cu 10% şi a consumului cu 7%. Ca reacţie la creşterea preţurilor, consumatorii au reacţionat diferit în funcţie de importanţa produselor vizate, cât şi de structura lor socio-demografică.
Românii au devenit mai economi
Potrivit studiului GfK, românii au avut tendinţa de a face economie, lucru care s-a observat în primul rând prin orientarea către ambalajele de mai mari dimensiui.
Astfel, produsele non-alimentare de bază (detergenţi de rufe sau vase, produse de îngrijire personală precum deodorant, pastă de dinţi, şampon etc.) acestea au fost cumpărate mai rar, dar cantitatea achizitionată la un act de cumpărare a fost mai mare, cu 6,5%.
De asemenea, în ciuda faptului că valoarea plătită pentru alimentele esenţiale a crescut cu 8 procente, consumatorii nu au renunţat la categorii precum lactate, paste făinoase sau cafea.
Creşterea preţurilor, resimţită mai acut în Moldova
Cel mai mare impact al creşterii preţurilor a fost simţit în zona Moldovei. În sens contrar, în Bucureşti consumul de bunuri de larg consum se situează în continuare pe un trend ascendent.
Cele mai afectate de creşterea preţurilor au fost