RCS&RDS, Romtelecom si UPC, cei mai mari furnizori de telefonie fixa, internet si servicii TV de pe piata locala, vor pierde in acest an venituri de 100 mil. euro ca urmare a competitiei dure pe clienti, care va determina operatorii sa-si vand serviciile mai ieftin decat in urma cu un an, estimeaza Bakhyt Weeks, analist al companiei americane de cercetare Pyramid Research.
"Estimam ca valoarea pietei de comunicatii fixe din Romania va scadea in acest an de la 1,3 miliarde de euro la 1,2 miliarde de euro, in special datorita scaderii venitului mediu pe abonat. Competitia dura si pretul pentru noile pachete de servicii care includ televiziune, internet si telefonie fixa, in special dintre marii jucatori ca Romtelecom, RCS& RDS si UPC pun o presiune ridicata pe venituri", a declarat Weeks pentru ZF. Competitia dintre cei trei jucatori s-a acutizat in urma cu doi ani, dupa ce Romtelecom a lansat un proces intern de restructurare in paralel cu reduceri agresive de preturi. Romtelecom reactiona astfel la strategia agresiva de preturi a RCS&RDS, care oferea inca de acum doi ani gratuit telefonia fixa pentru clientii serviciului sau de cablu TV.
In 2007 atat Romtelecom, cat si UPC au reactionat, lansand abonamente de telefonie fixa care ofereau convorbiri gratuite in orice retele de telefonie fixa - renuntand astfel la o sursa importanta de venituri.
Concurenta dintre RCS, Romtelecom si UPC a continuat si pe fondul crizei, ultimii doi jucatori incercand sa profite de faptul ca au in spate grupuri telecom puternice. Astfel, daca RCS&RDS a fost fortata de scaderea leului sa majoreze de cateva ori tarifele exprimate in moneda nationala, UPC a decis sa mentina neschimbate preturile in lei, asumandu-si practic pierderile provocate de evolutia cursului. Romtelecom, de asemenea, continua sa fie unul dintre cei mai activi jucatori de pe piata, cu campanii de abon