- Diverse - nr. 327 / 1 Iulie, 2009 Statisticile, reci dar corecte, ne arata cat de ingrijoratoare este situatia din Romania in ce priveste accidentele de circulatie, din care, de cele mai multe ori, cele mai grave sunt produse de catre conducatorii unor motociclete sau mopede, care sunt victime sigure, cu putine sanse de supravietuire, la un impact major cu un alt vehicul. Daca mai luam in calcul si faptul ca in Romania se inregistreaza o rata ridicata a accidentelor de autovehicule pe patru roti, tabloul nu poate fi decat unul sumbru. De altfel, la nivelul U.E., tara noastra este vazuta ca una in care rata accidentelor rutiere mortale este foarte mare. Astfel, anul trecut s-au inregistrat 150 de morti la un milion de locuitori, in timp ce, de exemplu, in Suedia, Olanda sau Marea Britanie, numarul deceselor ca urmare a unui accident rutier este de 50 de morti la un milion de cetateni. Sunt si tari care au inregistrat progrese pe linia reducerii accidentelor de circulatie cu consecinte mortale, cum ar fi Letonia sau Slovenia, care au cunoscut, in 2008, o reducere a acestora cu circa 30 la suta fata de anul precedent, dar reducerea acestora nu este pusa pe seama imbunatatirii conditiilor de trafic, a sporirii actiunilor de prevenire sau sa se fi datorat conducerii preventive a unui vehicul cat, indeosebi, crizei economice, conducatorii auto circuland mai putin, in conditiile cresterii, concomitente, a pretului pe litrul de combustibil. O categorie de participanti la traficul rutier, foarte vulnerabila, o reprezinta, asa cum mentionam, conducatorii motocicletelor sau mopedelor, numai in judetul Mures fiind inregistrati in evidente aproape 18.000 de posesori de permise valabile pentru a conduce vehicule pe doua roti, in timp ce numarul vehiculelor de acest tip se apropie de 1.500. In anul trecut, motociclistii au fost implicati in 34 de accidente de circulati