Incepand din cel de al treilea trimestru al acestui an, pacientii vor putea vor primi telefonic, 24 de ore din 24, recomandări şi informaţii din partea medicilor de familie.
Mecanismul va functiona dupa principiul centrelor de consultatii telefonice, iar pacientii care vor apela centrul de permanenta vor primi direct de la medici informatii de ordin medical. Medicii de familie vor acorda asistenta medicala in aceste centre in afara orelor de program si vor avea un contract separat. Acestia vor trece prin stagii de instruire şi vor utiliza în comunicarea cu pacienţii protocoale standard care vor fi realizate în perioada următoare. “Peste tot in lume functioneaza. Nu vad de ce nu ar fi si la noi. In alte tari, daca ma imbolnavesc obtin sfaturi telefonic si sunt programat peste cateva zile la consultatie. Este educatia medicala minima si vom putea selecta la distanta cazuistica”, a declarat dr. Ileana Mihaescu, presedinte Colegiul Medicilor de Familie Mures.
Centrele call center, ajutor pentru serviciile de ambulanta
Centrele de permanenţă call-center vor funcţiona o perioadă în acelaşi timp cu centrele existente în prezent. În primă fază, se vor înfiinţa două astfel de centre-pilot de tip call-center, unul în mediul urban şi celălalt în mediul rural. Reorganizarea centrelor de permanenţă va aduce beneficii atît pacienţilor, care vor avea la dispoziţie posibilitatea consultării unui medic la orice oră din zi şi din noapte, cat şi spitalelor şi serviciilor de ambulanţă, care, în acest fel, vor fi degrevate de rezolvarea unor cazuri simple, care nu sînt urgenţe ori care nu necesită tratament de specialitate. ”Pentru Unitatea de Primiri Urgenta (UPU) este benefic acest sistem, in sensul in care pacientii se vor putea adresa unei astfel de unitati sanitare, pentru ca este o unitate sanitara si aici se poate face un fel de triaj. Se pot rezolva patologii