În urmă cu doar câteva luni, mii de români luau calea Occidentului pentru a-şi aduce de acolo o maşină străină. Acum, autoturismele sunt mai ieftine la Bucureşti sau Constanţa. Nici acestea însă nu se mai vând
La această oră, singura afacere rentabilă rămâne schimbul de maşini, proprietarii oferind un autoturism mare şi scump pentru unul mai mic, plus o diferenţă. Se poate ocupa de schimb chiar firma de unde aţi cumpărat maşina.
Înmatriculările au scăzut cu 30%
O dovadă în plus că nu se mai aduc maşini de peste hotare este programul lejer de care se bucură şi Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Autovehiculelor Constanţa.
„Înmatriculările au scăzut cu cel puţin 30%. Cel mai mult au de suferit dealerii mărcilor consacrate, dar şi cei care înmatriculează maşini aduse din Germania. Singurii care mai au activitate acum sunt cei care vând maşini autohtone. În plus, mai sunt şi cei care au adus maşini din Germania înainte de 15 decembrie sau cei care aduc maşini cu motoare de până în 1.500 de centimetri cubi şi asta pentru că şi unii, şi alţii beneficiază de o taxă de înmatriculare mai mică“, a precizat comisarul şef Romeo Tecău, şeful serviciului.
Şoferii renunţă la autoturismele greu de întreţinut
În urmă cu doar câteva luni, mii de români luau calea Occidentului pentru a-şi aduce de acolo o maşină străină. Acum, autoturismele sunt mai ieftine la Bucureşti sau Constanţa. Nici acestea însă nu se mai vând„Nu se mai merită să mai aduci nimic de afară. Eu am un Ford Mondeo pe care l-am cumpărat din Germania în luna ianuarie şi deşi am lăsat la preţ atât, încât abia îmi mai scot cheltuielile cu drumul, tot nu vrea nimeni să îl cumpere“, spune trist Cristi Macovei, un tânăr care în anii trecuţi a scos bani frumoşi din comerţul cu maşini aduse din Vest.
Un VW Golf 4 costa