Airbus ar putea primi solicitarea de a consemna la sol avioanele din intreaga lume care fac curse lungi dupa ce marti o aeronava s-a prabusit in Oceanul Indian. Accidentul vine la doar cateva saptamani de la prabusirea aeronavei detinuta de Air France in Oceanul Atlantic.
Cel mai probabil anchetatorii accidentului vor spune ca in cazul zborului Air France afisarea gresita a vitezei si dereglarea aparaturii electronice au fost principalele probleme care au cauzat dezastrul in care au murit 228 de oameni, informeaza Times Online. In cazul prabusirii aeronavei detinute de Yemenia Air se pare ca a fost vorba de o eroare umana.
Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatica (EASA) va fi cel mai probabil trasa la raspundere pentru ca nu a luat masuri pentru a remedia situatia, fiind binecunoscute de la seriile Airbus 330 si Airbus 340.
"EASA are obligatia legala si morala sa ii dea de cap acestei probleme. Daca exista deficiente in sistem si avioanele nu sunt sigure, atunci ar trebui sa fie consemnate la sol", a spus James Healy-Pratt de la firma de avocatura londoneza Stewarts Law.
Firma, care este specializata in cazuri legate de aviatie, reprezinta familiile a 20 dintre britanicii care se aflau in cursa 447.
Oficialii yemeniti au anuntat marti ca un avion Airbus 310, apartinand companiei Yemenia Air, s-a prabusit in Oceanul Indian, cu 150 de persoane la bord. A existat un singur supravietuitor, o fetita de 14 ani.
Airbus ar putea primi solicitarea de a consemna la sol avioanele din intreaga lume care fac curse lungi dupa ce marti o aeronava s-a prabusit in Oceanul Indian. Accidentul vine la doar cateva saptamani de la prabusirea aeronavei detinuta de Air France in Oceanul Atlantic.
Cel mai probabil anchetatorii accidentului vor spune ca in cazul zborului Air France afisarea gresita a