Un documentar difuzat de postul britanic Channel Five susţine că imaginea de pe Giulgiul din Torino are trăsăturile lui Da Vinci. Un nou studiu al trăsăturilor feţei imprimate pe celebrul giulgiu sugerează că imaginea de pe pânză nu este a lui Iisus Hristos, ci a lui Da Vinci. Descoperirea a fost făcută de Lillian Schwartz, un consultant în grafică de la School of Visual Arts din New York, acelaşi care a pretins că un autoportret al lui Da Vinci stă şi la baza celebrei picturi Mona Lisa, scrie „Daily Mail“.
Schwartz s-a folosit de scanări computerizate pentru a demonstra că Gioconda şi Giulgiul din Torino au aceleaşi dimensiuni ale feţei ca cele dintr-un portret al lui Leonardo da Vinci. Experţii consideră studiul „cea mai incitantă descoperire” din istoria giulgiului.
„Este înspăimântător, te lasă cu gura căscată şi este, cred, cel mai incitant lucru întâmplat vreodată”, a spus cercetătorul Lynn Picknett, care a studiat giulgiul.
Sculptură de Da vinci
Documentarul difuzat în această seară în Marea Britanie susţine că Da Vinci a realizat o sculptură care-i înfăţişa propriul cap şi şi-a „imprimat“ trăsăturile pe pânză folosind o tehnică fotografică primitivă numită „camera obscură“.
Acesta ar fi aşezat materialul peste o ramă într-o cameră întunecată şi l-ar fi acoperit cu o substanţă care l-a făcut sensibil la lumină, asemenea unui film fotografic.
Când razele soarelui au trecut printr-o lentilă de cristal montată pe unul din pereţii camerei, modelul tridimensional al capului lui Da Vinci s-ar fi imprimat pe material. Imaginea poate fi văzută în detaliu numai ca un negativ fotografic.
Lillian Schwartz s-a făcut remarcată în anii ’80, după ce a făcut o serie de măsurători, a scanat un portret al lui Da Vinci şi pictura Mona Lisa şi a descoperit că proporţiile feţelor d