80% din producţie merge la export
În cei zece ani care s-au scurs de la preluarea uzinei Dacia, grupul francez Renault a investit în România 1,5 miliarde de euro, în această perioadă fiind produse 1,32 milioane de maşini, adică o medie de 361 de unităţi pe zi.
Investiţiile au vizat uzina Dacia propriu-zisă de la Mioveni, Renault Mecanique Roumanie, Renault Technologie Roumanie, Centrul de testare Titu şi Centrul de Design Bucureşti. Investiţia în îmbunătăţirea condiţiilor de muncă s-a ridicat la 50 milioane de euro, alţi 17,5 milioane de euro fiind direcţionaţi către protecţia mediului. În cei zece ani, compania a plătit către statul român peste 400 milioane de euro sub forma de taxe şi impozite, din care 100 milioane de euro în 2008, cifra de afaceri reprezentând 2% din PIB.
În afară de maşini, la Dacia au mai fost produse peste 1,4 milioane de motoare, 1,55 milioane de cutii de viteze şi peste 1,52 milioane de seturi de transmisii. Exporturile au crescut anual, de la 2.270 de vehicule în 2000, la 172.886 de maşini în 2008. În prezent, peste 80% din producţia celor cinci modele este exportată în aproape 60 de ţări şi teritorii din întreaga lume. Cele mai importante pieţe de export sunt Germania şi Franţa.
Sfârşitul anului trecut şi începutul lui 2009 au fost caracterizate prin nu mai puţin de cinci perioade în care producţia a fost oprită din cauza lipsei de comenzi, pe fondul crizei economice şi a importurilor de maşi la mâna a doua. Apoi a urmat o revenire bruscă. În pofida scăderii drastice a vânzărilor pe piaţa internă, numărul de autoturisme marca Dacia înmatriculate în ţările europene s-a dublat în luna mai, producătorul argeşean ajungând la aceeaşi cotă de piaţă ca Nissan (2%), potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cota de piaţă Dacia a crescut de la 0,9%, în luna mai a anului tre