Dacă în august 2008, pentru o maşină de 15.000 de euro, rata lunară era de 347 de euro, prin discountul oferit în prezent de dealer, preţul poate ajunge la 12.000 de euro, adică 295 euro pe lună. Sursa: AP Photo
Chiar dacă dobânzile la creditele auto au crescut în ultimele luni ale anului trecut, dar şi la începutul anului acesta, scăderea preţurilor la maşinile noi a făcut ca achiziţia unui autoturism să devină mult mai avantajoasă. Astfel că, deşi aceste reduceri nu se vedeau la preţurile de listă, pentru a obţine un discount potenţialul cumpărător trebuia să meargă direct la dealer. Printre cele mai mari reduceri s-au remarcat cele de la Toyota Avensis, modelul vechi, de 3.000-4.000 de euro, la fel şi la toată gama Volkswagen.
Un alt exemplu, un Fiat Linea, scos la vânzare la începutul lui 2008 cu circa 17.000 de euro, a ajuns, prin oferta specială a dealerului, la 11.000 euro (5.500 euro la achiziţie, restul de 5.500 peste un an). Totodată, un Nissan Pathfinder care se vindea anul trecut cu peste 35.000 euro, recent a ajuns la puţin peste 20.000 euro.
Dealerii de maşini încearcă să supravieţuiască acestei perioade reducând serios preţurile la maşinile noi şi diminuându-şi flotele proprii de autoturisme prin vânzarea acestora ca maşini secondhand. La autoturismele noi, reducerile sunt, în medie, de 20-30%, iar la cele rulate, majoritatea cu 30.000-40.000 de kilometri parcurşi, preţurile se situează la jumătate faţă de valoarea iniţială a maşinilor. Eforturile comercianţilor de autoturisme sunt umbrite de blocajul care persistă în domeniul bancar. Majoritatea băncilor nu mai acordă credite auto deloc.
S-au dus ofertele „interesante”
Anul trecut în septembrie, la CEC Bank, un credit auto de 14.000 de euro pe 10 ani, cu garanţie pe maşină şi obligativitatea unei asigurări full CASCO, se transforma în ra