Publicitatea pe telefoanele mobile ar putea sa explodeze in urmatorii doi-trei ani, condusa de noile aplicatii prezente pe smartphone-uri si de cresterea in popularitate a unor retele sociale ca Facebook.
Executivii care au participat saptamana trecuta la Festivalul de Publicitate Cannes Lions, editia 2009, au declarat ca economiile emergente au potential, desi lipsa unui standard global de telefonie mobila ar putea fi o frana pentru o dezvoltare rapida, potrivit The Guardian.
Dupa ce multi consumatori au imbratisat noi tehnologii si terminale ca smartphone-urile, publicitatea mobila a cunoscut o crestere la o medie anuala de 45% si ar putea atinge un nivel de 28,8 miliarde dolari in urmatorii cinci ani, fata de actuala estimare de 3,1 miliarde dolari.
“Am lansat multe campanii mobile in ultimele trei luni. Noi clienti apar interesati in fiecare saptamana”, a declarat David Kenny, managing partner la VivaKi, bratul digital al grupului de publicitate Publicis.
Retelele sociale ca Facebook si aplicatiile pentru iPhone vor fi principalele motoare de crestere, a declarat acesta.
David Jones, director executiv al Havas Worldwide si Euro RSCG Worlwide, a spus ca firmele de publicitate trebuie sa fie mult mai creative pentru a beneficia din plin de oportunitatile oferite de telefoanele mobile.
“Daca esti intrerupt la fiecare doua minute de reclame, utilizatorii vor fi deranjati. Industria trebuie sa lucreze eficient si sa aduca metode ingenioase de a angaja a atrage utilizatorii spre telefoania mobila”, a declarat acesta.
Scott Howe, vicepresedinte al grupului de publicitate de la Microsoft, a preconizat ca publicitatea prin telefonia mobila va reprezenta 5-10% din cheltuielile de publicitate la nivel mondial in urmatorii cinci ani.
Business-ul promovarii pe mobil: Preturile, o bariera in calea dezvoltarii.Pe o piata care, in Ro