Grupul american Chrysler a reusit sa isi reduca vizibil cheltuielile in urma restructurarilor suferite pe perioada falimentului din care a iesit pe 10 iunie sub forma unei companii de dimensiuni mai mici, a declarat directorul executiv al producatorului auto, Sergio Marchionne, scrie Bloomberg.
Chrysler, care s-a reorganizat in jurul unui nucleu format din cele mai bune active pe care le detinea inainte de faliment si al unor fonduri in valoare de 6 mld. $ (4,26 mld. euro) primite de la guvernele american si canadian, a cheltuit peste 9,6 mld. $ (6,82 mld. euro) in 2008.
"Suntem nevoiti sa cheltuim destul de mult, insa ritmul acestor cheltuieli s-a redus vizibil", a declarat Marchionne, care este si directorul executiv al grupului italian Fiat. "Cea mai importanta problema se refera insa la cat de repede vom putea sa ne redresam, aceasta este prioritatea noastra", a precizat el. Directorul executiv al Chrysler a refuzat sa dezvaluie ritmul in care sunt cheltuite fondurile companiei.
Marchionne incearca sa readuca Chrysler pe linia de plutire mai ales ca cei doi proprietari anteriori, Daimler si fondul de investitii Cerberus, au esuat. El a decis sa reduca semnificativ stocurile si sa introduca noi tehnologii de lucru pentru a redefini modelele aflate in portofoliul Chrysler.
Fiat a preluat recent 20% din actiunile noii companii create in urma falimentului producatorului auto american. Impreuna, cele doua companii formeaza al saselea producator important de masini de pe pietele mondiale, cu vanzari de circa 4,5 milioane de autovehicule pe an.
Sergio Marchionne, care s-a declarat in sprijinul consolidarii industriei auto mondiale deoarece estimeaza ca doar cei mai importanti sase jucatori de pe piata vor rezista pe termen lung, a declarat ca intentioneaza sa faca publice informatiile financiare legate de evolutia Chrysler, chiar daca compa