Piata de publicitate online din Europa s-a situat anul trecut la valoarea de 12,9 mld. euro, in crestere cu 20% fata de 2007, in ciuda contextului economic dificil. Acest avans al industriei de profil ar putea fi inlocuit in 2009 de o scadere a ritmului de crestere sau chiar declin, preconizeaza reprezentantii IAB Europe si PricewaterhouseCoopers.
Potrivit raportului realizat de IAB Europe si PricewaterhouseCoopers, tarile din Europa care au inregistrat anul trecut cele mai importante cresteri, in raport cu anul 2007, au fost Slovenia (77%), Polonia (60%), Austria (45%), Finlanda (34%) si Turcia (33%).
Primele 10 piete europene detin impreuna 93% din valoarea totala a industriei de publicitate online.
Marea Britanie a atras in 2008 cele mai mari venituri din publicitatea online-3,44 mld. euro, urmata de Germania-2,97 mld. euro si Franta-1,82 mld.euro, Italia-799 mil. euro, Olanda-794 mil. euro, Spania-628 mil. euro, Suedia-442 mil. euro, Danemarca-415 mil. euro, Norvegia-345 mil. euro si Belgia-286 mil. euro.
De asemenea, tarile din Europa care nu se regasesc in topul primelor 10 piete de publicitate online au afisat cresteri ale veniturilor. Astfel, Polonia a raportat anul trecut venituri din publicitatea online de 253 mil. euro, fiind urmata in clasament de Austria (202 mil. euro), Finlanda (178 mil. euro), Turcia (131 mil. euro), Ungaria (82 mil. euro) si Grecia (40 mil. euro).
Ultimele trei pozitii ale clasamentului sunt ocupate de Slovenia (20 mil. euro), Romania (19 mil. euro)-inclusa pentru prima data in acest top-si Croatia (16 mil. euro).
Search-ul a acoperit anul trecut 43% din valoarea totala a pietei de publicitate online din Europa, atingand valoarea de 5,6 mld. euro. Acest format este urmat de display, cu o pondere de 29% din valoarea totala a pietei (3,8 mld. euro) si anunturi (26%-3,3 mld. euro).