Pe 2 iulie 1999 Dacia s-a alăturat grupului Renault şi a dat startul unei serii de reuşite comune. Renault a dezvoltat în România o filieră completă în domeniul industriei auto, de la design şi inginerie, până la producţie, comercializare şi servicii post-vânzare, investind peste 1,5 miliarde de euro. În zece ani, Dacia s-a transformat dintr-o marcă naţională într-o marcă internaţională, produsele sale fiind vândute pe 60 de pieţe de pe 4 continente. În acest deceniu, uzina Dacia de la Mioveni a fost complet restructurată şi modernizată, capacităţile de producţie a vehiculelor, motoarelor şi cutiilor de viteze au fost extinse iar întreaga activitate a fost reorganizată în conformitate cu normele Renault.
Astfel, platforma de la Mioveni a devenit cel mai important centru de producţie din cadrul grupului Renault, aici fiind concentrate o uzină vehicule, cu o capacitate de 350.000 unităţi/an, o uzină mecanică specializată în producţia de motoare, cutii de viteze şi transmisii şi cel mai mare centru logistic din cadrul grupului Renault.Tot în România a fost instalat, în anul 2006, cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Franţei – Renault Technologie Roumanie. Acestuia îi este asociat un centru de design (singurul deschis de un constructor auto în Europa Centrală şi de Est) şi un centru de testare ale cărui lucrări de construcţie se află în derulare în perimetrul oraşului Titu şi care va deveni operaţional în anul 2010. Dispozitivul industrial şi logistic al grupului Renault din România alimentează în prezent toate uzinele care produc modelele Logan şi Sandero în Maroc, Rusia, Iran, India, Brazilia, Columbia şi Africa de Sud. Până la sfârşitul lunii mai 2009, au fost vândute peste 1 450 000 de vehicule Logan şi Sandero, din care peste 950 000 sub marca Dacia. Uzina Vehicule Dacia asigură producţia a cinci modele (Sandero, Logan berl