Reprezentantii Autovit, compania care administreaza cel mai mare targ auto din tara, situat in cartierul Vitan din Bucuresti, apreciaza ca intermedierile de automobile second hand din propriul parc au crescut in ultimele luni, pe fondul reducerii preturilor.
„Au scazut foarte mult preturile la masinile din segmentul peste medie. Acum, un Audi care costa 40.000 de euro in 2008 costa 16.000 de euro. Pe acest fond cresterea vanzarilor este normala", a declarat Nicolae Ragalie, directorul general al Autovit.
El a aratat ca a existat o presiune asupra pietei auto secundare, dar tranzactiile s-au deblocat odata ce vanzatorii au redus preturile, ceea ce a ridicat si numarul vizitatorilor. Autovit estimeaza ca cea mai mare cerere de autobile rulate se inregistreaza in segmentul de pret de 10.000 - 15.000 de euro, in timp ce pentru automobilele din gama superioara tranzactiile sunt inca reduse in ciuda preturilor mai mici.
Potrivit reprezentantilor Autovit, si numarul vizitatorilor s-a apreciat in ultima perioada, ajungand la mai mult de 30.000 de persoane in fiecare sfarsit de saptamana.
In cursul anului trecut, potrivit unor declaratii anterioare, traficul era de circa 25.000 de persoane in intervalul vineri-duminica.
„Cert este ca in zilele de duminica aleile cu automobile sunt pline de oameni. Suntem insa un caz aparte pentru ca la nivel national sunt parcuri unde nu se vand trei masini pe saptamana", a spus Ragalie.
Reprezentantii Autovit au mentionat ca in cursul anului 2008 vanzarile s-au mentinut la un nivel similar cu cele din anul precedent.
Potrivit datelor disponibile la Ministerul de Finante, in 2007 Autovit a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 3,5 milioane de euro.
Pentru anul in curs se estimeaza o usoara scadere a businessului, deoarece odata cu scaderea preturilor automobilelor au avut loc si renegocieri a