Deşi preţurile au continuat să crească, iar veniturile să se micşoreze, nevoia de cumpărături a românilor nu s-a temperat. Sursa: Razvan Valcaneantu
Potrivit unui studiu realizat de GfK România, în primul trimestru al acestui an consumul casnic de bunuri de larg consum şi-a păstrat rata de creştere de 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Această majorare a fost influenţată atât de un preţ mai mare cu 10% plătit de gospodării, cât şi de un coş de cumpărături mai bogat cu 7%, se precizează în studiu.
În schimb, românii şi-au revizuit priorităţile şi au crescut consumul la anumite categorii de produse alimentare, cum ar fi lactatele, pastele făinoase sau cafeaua. În ceea ce priveşte produsele nealimentare - detergenţii de rufe sau vase, deodorantele, pasta de dinţi sau şamponul - consumatorii români au cumpărat mai rar, dar cantitatea achiziţionată a fost mai mare cu 6,5% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.
Bucureştenii rămân în top
În Bucureşti, consumul de bunuri de larg consum se situează în continuare pe un trend ascendent, consumatorii cei mai sensibili la creşterea preţurilor fiind cei localizaţi în Moldova.
Magazinele de cartier, afectate de criză
Românii sunt comozi şi uşor adaptabili la modernitate, preferând să cumpere din hipermarketuri, care îşi atrag clienţii cu numeroase oferte promoţionale. Astfel, supermarketurile de cartier, dar si magazinele traditionale au înregistrat o scădere a vânzărilor.
Românul în floarea vârstei sub stigmatul crizei
Din grupul familiilor afectate de creşterea preţurilor pentru toate categoriile de produse fac parte cele cu un venit mic sau mediu şi vârsta capului familiei cuprinsă între 40 şi 49 ani.
Există şi familii care, chiar şi în acest context mai puţin propice, consumă mai mult. Ele sunt