Industria cosmetică s-a alăturat, în prima jumătate a acestui an, sectoarelor economice care au resimţit efectele crizei, însă este printre puţinele care nu se aşteaptă la pierderi. Cu toate acestea, 2009 este un an complicat, în care tendinţele sunt dictate de consumator, iar cererea pentru produsele de lux scade. Dacă anii trecuţi piaţa locală a cosmeticelor înregistra creşteri constante de două cifre, în 2009 majorarea va fi de cel mult 5%, iar piaţa se va menţine în j
Industria cosmetică s-a alăturat, în prima jumătate a acestui an, sectoarelor economice care au resimţit efectele crizei, însă este printre puţinele care nu se aşteaptă la pierderi. Cu toate acestea, 2009 este un an complicat, în care tendinţele sunt dictate de consumator, iar cererea pentru produsele de lux scade.
Dacă anii trecuţi piaţa locală a cosmeticelor înregistra creşteri constante de două cifre, în 2009 majorarea va fi de cel mult 5%, iar piaţa se va menţine în jurul valorii de 550-600 de milioane de euro, estimează specialiştii contactaţi de capital.ro.
„Deşi există o încetinire a ritmului de creştere comparativ cu anul trecut şi am fost afectaţi de creşterea cursului valutar, industria cosmetică este mai puţin expusă efectelor crizei, comparativ cu alte sectoare", a declarat pentru capital.ro Mihaela Turdean, director general al producătorului clujean de cosmetice Farmec.
La rândul său, Viorel Ognean, directorul general al Coty Cosmetics România, unul dintre principalii importatori de cosmetice decorative de pe piaţa locală, este de părere că piaţa va rămâne constantă, „cu câteva segmente în creştere şi alte segmente în scădere”.
Clienţii dictează
Industria cosmetică a rămas în acest an „la mâna” consumatorilor, care sunt din ce în ce mai atenţi la ce cheltuie şi taie chiar şi din bugetul destinat produselor de îngrijire. „Tendinţele sunt dictate de co