Compania elvetiana Nestlé, cel mai mare jucator de pe piata locala a inghetatei, dupa valoarea vanzarilor, vrea sa-si dezvolte divizia HoReCa prin extinderea distributiei la nivel national si extinderea gamei de produse sub brandul La Cremeria.
„Planificam o dezvoltare mai accelerata a businessului in canalul HoReCa in acest an prin lansarea mai multor arome La Cremeria si extinderea distributiei la nivel national, fiind sprijiniti de activitati de promovare in punctele de comercializare a produselor", a afirmat Dimitris Mitrofanakis, managerul general al Nestlé Ice Cream Romania.
Pana in acest an, singurul distribuitor local al produselor La Cremeria a fost Impex Bock, potrivit datelor comunicate de reprezentantii companiei de distributie. Pentru acest brand ambalajele variaza de la 900 de mililitri la 5 litri.
Nestlé Ice Cream Romania estimeaza o crestere „double digit" (peste 10%) a cifrei de afaceri in acest an fata de 2008, ritm cu care va fi majorat si bugetul de promovare al companiei in intervalul mentionat.
Compania a avut in 2007 o cifra de afaceri de 65 mil. lei (19,6 mil. euro) si o pierdere de 7,3 mil, lei (2,2 mil. euro), potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul de Finante.
„Pentru 2009 prognozam o crestere a consumului de inghetata in Romania intre 5-8%", a mai spus Mitrofanakis.
Pe piata locala de profil, estimata la 120-130 mil. euro, competitia este mult mai puternica din acest an, dupa intrarea gigantului Unilever cu divizia Algida, realizata concomitent cu achizitia unui brand local, Napoca, de la o alta companie multinationala (Friesland Foods). Unilever a demarat in urma cu cateva saptamani o campanie ampla de promovare, care se desfasoara si pe TV, canal pe care producatorii locali l-au folosit pana acum foarte putin din cauza costurilor mari.
Intrarea Algida in Romania inteteste astfel lupta pro