Deşi marcajele „BUS“ avertizează că noile amenajări în formă de alveolă sunt locuri în care autobuzele staţionează numai pentru a urca şi coborî călătorii, acestea servesc pentru unii şoferi drept loc de parcare. În acest caz, maşinile RAT-ului sunt nevoite să oprească în mijlocul străzii, iar pasagerii să se strecoare printre maşinile staţionate pentru a ajunge pe trotuar sau la mijloacele de transport în comun.
Sunt cartiere ale Craiovei în care parcarea în staţia de autobuz a devenit o obişnuinţă. Este şi cazul staţiei de la Orizont, din Craioviţa Nouă, al celor de pe bulevardul Titulescu (la Groapă şi în zona Billa), bulevardul Ştirbei Vodă, chiar şi al staţiilor din centru, de pe strada Olteţ, câteva dintre cele „vizitate“ de noi marţi. Ceea ce înseamnă că maşinile în cauză fie aparţin celor care locuiesc în zonă, fie celor care au un loc de muncă în apropiere. Şi ele nu staţionează aşa, din întâmplare, sau câteva minute, pentru o urgenţă, dimpotrivă, rămân acolo parcate ore bune sau chiar întreaga zi. „Cu parcarea autoturismelor în staţiile de autobuz este chiar o problemă. Acest lucru se întâmplă frecvent. Angajaţii noştri vin şi se plâng că trebuie să staţioneze chiar pe mijlocul străzii din cauza acestor maşini parcate. Am avut un caz bizar, când un şofer de la RAT Craiova a fost amendat pentru că nu a staţionat în locul special amenajat pentru staţie, deşi acesta era ocupat de maşini particulare. Noi avem un compartiment specializat pentru ridicări autoturisme, dar decizia este luată de cei de la Poliţia Rutieră. Atunci când angajaţii noştri ne aduc la cunoştinţă, transmitem mai departe, către Rutieră“, a declarat Năstase Şutru.
Ridicările de maşini nu rezolvă problema
Pentru unii şoferi este doar un moft să parcheze cât mai aproape de magazinul în care merg la cumpărături sau de cafeneaua unde îşi fac siesta. Ei nu înţeleg că pr