Criza economica ce a afectat intreaga Europa a inceput sa faca victime si printre operatorii aerieni low-cost, SkyEurope intrand in faliment, dar vine si cu o multime de oportunitati pentru cei care au avut o politica bazata pe costuri minime precum Wizz Air.
Compania ungara Wizz Air ar putea beneficia de pe urma problemelor cu care se confrunta operatorii low-cost din Europa Centrala si de Est din cauza impactului scaderii economice si problemelor interne, scrie The Wall Street Journal.
La inceputul acestei luni, operatorul aerian SkyEurope cu sediul in Bratislava si listat la Viena, cel mai vechi operator low-cost din regiune, a intrat in faliment, in conditiile in care in ciuda procesului de restructurare pe care-l desfasoara, compania nu a reusit sa elimine impactul deteriorarii factorilor externi.
Intre timp, guvernul ceh intampina probleme in ceea ce priveste incheierea privatizarii operatorului de stat cu probleme CSA Czech Airlines. La inceputul acestei luni, Cehia a amanat cu doua luni termenul limita pentru depunerea ofertelor angajante.
Wizz Air nu are probleme
Spre deosebire, Wizz Air inregistreaza o crestere a activitatii, iar compania aeriana ar putea domina piata curselor pe distante reduse din regiune.
La inceputul acestei luni, operatorul a anuntat ca va crea un hub la aeroportul cu un ritm rapid de crestere din Praga, pe unde au trecut 12,6 milioane de pasageri anul trecut.
La inceputul lunii, Wizz Air a comandat 50 de noi aeronave A320 de la Airbus, divizie a European Aeronautic Defence & Space (EADS), ca parte a planurilor de a-si extinde flota cu peste 130 de aparate de zbor pana la mijlocul deceniului urmator, de la numarul actual de 30.
Comanda demonstreaza cum pot profita operatorii mai puternici de perioadele de declin. Wizz a beneficiat de discounturi cu mult peste cele primite recent