PayPoint Romania, o companie care ofera servicii de plati cash pentru facturile la utilitati si reincarcare electronica a cartelelor telefonice, a procesat in primele sapte luni de la lansarea serviciului de plati cu numerar pe plan local peste un milion de tranzactii.
Compania britanica, prezenta pe piata locala din 2007 prin achizitia Pay Store, a lansat in august anul trecut serviciul de plati facturi cu bani cash, in prezent avand instalate peste 2.000 de terminale de acceptare. PayPoint are un plan de extindere cu 900 de terminale in acest an. Terminalele sunt amplasate in marile magazine de retail si vanzatorul opereaza in cateva secunde plata unei facturi a consumatorului.
Mugur Dogariu, Managing Director al PayPoint Romania, mizeaza pe preferinta romanilor pentru cash si pe faptul ca acestia prefera ca un intermediar sa realizeze plata.
"Nu consideram o amenintare internet banking-ul. Fiecare serviciu de plata are profilul lui de consumator. Romanii prefera sa plateasca cu cash si prefera ca altcineva sa opereze plata pentru ei. (...) Faptul ca nu exista niciun comision pentru plata facturilor la terminalele PayPoint este un mare avantaj", spune Dogariu.
Apare astfel un concurent puternic al bancilor in ceea ce priveste platile facturilor cu cardul sau tranzactiile prin internet banking, servicii care au cunoscut in ultimul an o crestere semnificativa. Facturile se pot plati cu cash si la casieriile bancilor, insa acestea au majorat mult comisioanele, tocmai pentru a incuraja platile electronice.
PayPoint a incheiat cinci noi parteneriate, ajungand in prezent la un numar de 19 clienti pentru care PayPoint accepta plata facturilor si ofera servicii de incarcare electronica si vanzare de cartele telefonice. Electrica Furnizare Transilvania Sud, GE Money, Apa Nova Bucuresti, Petrom Distributie Gaze si EOS KSI sunt cele cinci noi com