Titov Buzescu, 47 de ani, noul vicepresedinte pe retail si marketing al grupului petrolier Rompetrol, spune ca extinderea este solutia anticriza, una dintre primele miscari in acest sens fiind cresterea cu aproape 40% a echipei de vanzari.
„Strategia in aceasta perioada este sa te extinzi si sa iti consolidezi activitatile de profil. De exemplu, echipa de vanzari a Rompetrol Downstream (divizia de retail a grupului Rompetrol) a crescut cu 40% de la inceputul anului, iar acum avem circa 2.000 de angajati. Am reusit in primul trimestru sa ne crestem vanzarile in volume cu peste 7%, iar in al doilea trimestru acestea au continuat sa creasca cu peste 10%, fata de perioada similara a anului 2008", explica Buzescu, care de la 1 aprilie a preluat conducerea activitatilor de retail si marketing ale grupului Rompetrol.
In prezent, grupul Rompetrol este detinut in proportie de 100% de catre compania kazaha de stat KazMunaiGaz, dupa ce la sfarsitul saptamanii trecute Dinu Patriciu a anuntat ca si-a vandut si pachetul de 25% pe care-l mai detinea in grup.
In august 2007, Patriciu a vandut prima transa de 75% din grupul Rompetrol catre kazahi intr-o tranzactie de 1,6 mld. $.
Nu doar tranzactia prin care Patriciu a iesit din Rompetrol a tinut capul de afis al ultimelor doua saptamani, ci si decizia actionarilor Rompetrol Downstream de a discuta la sfarsitul lunii iulie o majorare de capital de 630 mil. lei (150 mil. euro), realizata de catre Rompetrol Rafinare (RRC), compania care opereaza rafinaria Petromidia.
Majorarea de capital se va realiza prin compensarea unor creante, in vederea sustinerii planurilor de dezvoltare ale companiei de retail.
Rompetrol Downstream a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 1,92 mld. euro, avand o cota de circa 23-25% pe piata de carburanti, potrivit propriilor estimari. Compania a cumulat insa pierder