ING isi va atinge la anul obiectivul anuntat in 2005, de a ajunge la un milion de clienti de retail, desi afacerile merg mult mai incet, spune Albert Roggemans, seful diviziei de retail a bancii olandeze.
Creditele de consum pun tot mai multe probleme, pentru ca oamenii sunt afectati de criza si renunta sa isi mai plateasca ratele, spune Roggemans. Totusi, creditele ipotecare - unde ING avea traditional o pozitie mai puternica - au inca o calitate confortabila. Raportul grupului olandez pentru decembrie anul trecut arata ca in Romania ponderea creditelor neperformante in portofoliul de finantari imobiliare era de numai 0,4%.
"Anul trecut am luat 5% din creditele de nevoi personale nou-vandute. Pe ipotecar am avut mult mai mult", afirma Roggemans, fara sa precizeze insa cota de piata detinuta de banca in functie de finantarile aflate in sold. El spune ca ING continua sa creasca un pic mai repede decat piata, pentru ca are de recuperat teren.
"Continuam sa dam credite, dar la o treime fata de anul trecut. Crestem un pic mai repede decat piata, dar oamenii nu mai vor sa ia credite, cand nu stiu daca vor mai avea un loc de munca peste un an."
Pe partea de atragere de depozite, ING isi pastreaza cota de piata, conditii in care a ajuns sa aiba lichiditati mult mai mari decat in urma cu un an, pentru ca pur si simplu nu reuseste sa plaseze toate fondurile in imprumuturi acordate clientilor.
Grupul ING, care trece acum printr-o reorganizare a afacerilor dupa ce a fost nevoit in primavara sa apeleze la ajutor din partea statului olandez pentru a face fata pierderilor foarte mari inregistrate, a anuntat recent ca isi mentine interesul pentru unele dintre pietele emergente din regiune - Polonia, Romania sau Turcia, insa a renuntat la operatiunile de retail din Ucraina.
"Este clar ca Romania este o piata de casa pentru ING. Am adoptat un