Arădenii care locuiesc în zonele periferice au şansa să circule, în condiţii civilizate, cu autobuze şi microbuze. Primăria Municipiului Arad şi Compania de Transport Public intenţionează să dezvolte o reţea secundară de transport prin înfiinţarea unor noi linii, care să facă legătura între zonele neacoperite în prezent şi reţeaua principală de linii de tramvai.
Arădenii manifestă foarte mult interes faţă de acest proiect, mai ales că unii dintre ei dau bani mulţi pe benzină sau pe taxi pentru a ajunge la serviciu sau la şcoală. „Ar fi foarte bine să circule un microbuz măcar în noul cartier ANL. Din toamnă o să ne mutăm şi ne va fi foarte greu, mai ales că avem copilul în clasa I. Nu avem bani de taxi şi nici maşină”, a declarat Andrada Vele.
Iarnă grea fără transport
La rândul lor, locuitorii din cartierul Bujac susţin că există persoane care lucrează de 30 de ani în oraş şi iarna merg pe jos câte 30 de minute până la cea mai apropiată staţie de tramvai. „Vara mergem cu bicicleta, la piaţă, la cumpărături, la şcoală. Dar iarna e dezastru. Dacă e vreme urâtă nici nu-ţi vine să mergi atâta pe jos”, a precizat Mihaela Rad.
Ca urmare a solicitărilor făcute de arădeni la întâlnirile cetăţeneşti, primăria a decis să se înfiinţeze noi linii care vor fi deservite de autobuze urbane de capacitate mică. Acestea vor circula pe următoarele trasee secundare: legătura între cartierele Bujac şi Gai şi Fortuna, legătura între zona Grădişte şi Podgoria, legătura între Piaţa Spitalului şi Podgoria, legatura între zona 700 Micalaca şi noul cartier ANL Micălaca Est cu centrele comerciale SELGROS şi REAL şi zona Voinicilor – Renaşterii.
Alte linii secundare se vor înfiinţa în cartierul Aradul Nou, din zona Constituţiei, Caraiman şi Ogorului către linia de tramvai, zona Calea 6 Vânători – Podgoria şi respectiv, de la Podg