Criza financiara a generat aparitia unei anomalii pe piata locala de executive search, anumite companii din acest sector preferand sa tarifeze pe baza de success fee (taxa de succes), potrivit lui Marius Precu, country manager la firma de executive search SpenglerFox Romania.
“Din informatiile mele, exista companii de executive search de pe piata care au inceput sa lucreze pe baza de succes fee, lucru de neconceput pana acum. Se poate spune ca orientarea anumitor jucatori din domeniu catre acest mod de tarifare este o consecinta a impactului pe care il are criza financiara asupra businessului de recrutare”, afirma Precu.
In varsta de 33 de ani, Precu este absolvent al Facultatii de Medicina si Farmacie Carol Davila si inainte de a se alatura SpenglerFox a mai lucrat in industria farmaceutica, la Sandoz si Sicomed.
Tarifarea pe baza de success fee inseamna ca firma de recrutare primeste bani de la client doar in momentul in care candidatul propus devine angajatul clientului.
Taxarea la succes prezinta un grad ridicat de risc, din cauza ca angajatorul care a solicitat serviciile unei firme care lucreza pe success fee poate decide sa promoveze o persoana din interior, sa inchida pozitia deschisa ori sa colaboreze cu alta firma de recrutare.
Success fee-ul este folosit de firmele de recrutare care fac recrutare de masa.
In general, firmele de executive search primesc, pentru fiecare candidat livrat, un procent din salariul anual brut al acestuia.
SpenglerFox a intrat oficial pe piata locala la sfarsitul anului trecut, in prezent aflandu-se in proces de consolidare a afacerilor.
Neoficial, firma este prezenta in Romania de la sfarsitul lui 2007, cand a inceput sa-si construiasca echipa. Inainte de lansarea oficiala, SplenglerFox l-a plasat pe Calin Tatomir in functia de director general al Microsoft Romania.
“Pentru