Sacosele personalizate au devenit un musthave al oricarei intreprinderi. Fie ca dezvolta businessuri de nisa sau afaceri de familie, fondatorii companiilor care produc ambalaje personalizate atrag clienti care activeaza in domenii diferite, cum este cel alimentar, farmaceutic, confectii sau chiar advertising.
Tiberiu Stoian este directorul executiv al companiei Reklama Shop Packaging, specializata in productia de ambalaje personalizate folosite in publicitate, industria alimentara, farmaceutica si confectii, care activeaza pe piata de acum cinci ani.
Printre clientii companiei se numara producatorul sibian de ciorapi Mondex, Apidava, compania care comercializeaza mierea de albine sub marca Roua Florilor, grupul Trust OrizontBrifcor, care comercializeaza angro produse alimentare, precum si editura Polirom. "Inca din anul 2004 am demarat un studiu detaliat asupra tipurilor de ambalaje necesare pe piata romaneasca, volumele estimate, precum si nivelul investitiilor necesare in vederea productiei sau a importului de ambalaje personalizate", a precizat Stoian.
Desi rezultatul studiului a aratat ca piata locala avea nevoie de o companie care sa produca sau sa importe ambalaje, costurile pentru echipamentele performante erau foarte mari la acea vreme."Initial, am investit in domeniul ambalajelor flexibile personalizate din polietilena, iar din 2008 in ambalaje din polietilena biodegradabila. Astazi, compania are o capacitate de productie anuala de peste 1.800 de tone ambalaje din polietilena si polipropilena", a mai spus el.Investitiile initiale au avut o valoare de circa 300.000 de dolari (circa 240.000 de euro), bani utilizati pentru achizitionarea pachetelor de actiuni in cadrul unor unitati de productie deja existente. "Ulterior sau investit aproximativ 1,3 milioane de euro in retehnologizare si promovare la nivel national si international. Pe