V-ar deranja să ascultaţi muzică clasică intr-un spaţiu in care zgomotul traficului depăşeşte uneori in intensitate sunetul muzicii? La o primă vedere, răspunsul este cu siguranţă unul pozitiv. Da, m-ar deranja.
Şi totuşi se poate ca in urma unei seri petrecute intr-un astfel de spaţiu să fii mai relaxat, mai zâmbitor şi nu mai tensionat din cauza intervenţiilor peste suavul discurs muzical al lui Joseph Haydn, spre exemplu, ale unei sirene de poliţie.
Dar despre ce este vorba? Despre Piaţa „George Enescu", in care, pentru al patrulea an consecutiv, Primăria Bucureştiului a organizat prin ArCuB unicul festival in aer liber ce imbină prezentarea unor spectacole lirice filmate cu muzica clasică interpretată pe viu.
Iar secretul cred că este acela că asocierea noţiunii şi sonorităţilor muzicii clasice cu un spaţiu deschis – in care poate intra oricine, pe care il poţi părăsi oricând şi in care nu te simţi obligat să ai o anumită vestimentaţie ca spectator – ne oferă acea senzaţie de libertate spirituală pe care o simţim tot mai rar.
Dacă sezonul de vară al acestui spaţiu privilegiat s-a deschis la final de iunie, prin Bucharest Music Film Festival, el se va incheia, foarte probabil, prin Piaţa Festivalului „Enescu" care se va desfăşura intre 11 şi 20 septembrie, tot in mijlocul Bucureştiului, pe locul parcării dintre Biblioteca Centrală Universitară, Ateneul Român şi Muzeul de Artă al României.
Ideea centrală a Bucharest Music Film Festival este preluată de la reţeta similară vieneză, care de altfel şi pune la dispoziţie filmele proiectate in cele cinci seri. Selecţia a fost şi de această dată cu totul deosebită, cei care au ştiut de acest festival şi au venit să le vadă fiind nişte privilegiaţi, cu atât mai mult cu cât „biletul" nu costa nimic.
Oratoriul Creaţiunea de Haydn, cu Orchestra Austro-Ungară „Haydn", dirijor Ada