Ambele companii visează la creşterea cotei de piaţă, prin lansarea de noi modele, dar şi prin reducerea costurilor în urma utilizării platformelor comune.Fiat va comercializa micul 500 în SUA, prin reprezentanţele Chrysler, iar Alfa Romeo va utiliza platforma tehnică de la Jeep, pentru un SUV şi un off‑road. Alianţa dintre cei doi mari constructori auto va duce la diversificarea gamei de modele în ambele grupuri, dar şi la închiderea unor fabrici. Totuşi, punctul forte îl reprezintă platformele tehnice comune. Americanii, dar şi italienii vor beneficia de acestea şi de o mai bună distribuţie pe piaţa auto internaţională.
După anunţul comercializării Fiat 500 şi Panda pe piaţa din SUA în 2011 şi platforma C-EVO, dezvoltată de Fiat, îşi va găsi întrebuinţare pe modele destinate Americii. Platforma Fiat se va regăsi şi pe noile generaţii Dodge Journey şi Caliber, Chrysler Sebring şi Jeep Liberty. Însă, surpriza o constituie utilizarea acestei platforme tehnice şi pentru dezvoltarea unui nou membru în gama Alfa Romeo.
SUV premium, principala ţintă
Este vorba despre un SUV ce va intra pe piaţa premium alături de alte modele consacrate deja. Mai mult ca sigur că Alfa Romeo nu se va opri doar la SUV-ul dezvoltat pe platforma C-EVO. Italienii vor lansa un model off-road, ce va împrumuta platforma tehnică de la Jeep Grand Cherokee. Chiar dacă nu este oficial, numele acestuia pare să fie GTX.
Data lansării urmează să fie undeva tot în 2011. Modelele vor fi asamblate la uzina Jefferson North, unde se produce deja Grand Cherokee. Chiar şi aşa, modelul va fi o maşină cu destinaţie globală, Alfa Romeo având ambiţia să vândă anual aproximativ 30.000 de unităţi. Alianţa italo-americană va scoate pe piaţă şi noua generaţie Dodge Hornet, ce va apărea în 2011, pe platforma lui Fiat 199.
Se închid fabrici în Italia