Numarul centrelor comerciale inaugurate in acest an reprezinta jumatate comparativ cu anul trecut, dar valoarea investitiei in aceste proiecte este cu doar 20% mai mica, pe fondul costurilor mari de constructie a Cotroceni Park, Sun Plaza si Grand Arena.
Fara inaugurarea in acest an a celor mai costisitoare trei centre comerciale de pe piata locala - Cotroceni Park (300 de milioane de euro), Sun Plaza (200 de milioane de euro) si Grand Arena (187 de milioane de euro), volumul investitiilor in malluri finalizate in acest an ar fi scazut cu 80% fata de anul trecut, de la 1,1 miliarde de euro la 250 de milioane de euro, arata o analiza a Ziarului Financiar pe baza datelor comunicate de catre consultanti si dezvoltatori.
In prima jumatate a acestui an au fost deschise doar trei proiecte noi (Grand Arena din Bucuresti, Galleria Suceava si prima etapa a proiectului ERA Shopping Park din Oradea) si doua extinderi (Militari Shopping si Plaza Romania) - care au implicat investitii de pana in 300 de milioane de euro.
In cel de-al doilea semestru ar urma sa fie deschise proiectele Cotroceni Park si Sun Plaza din Bucuresti, Galleria Piatra-Neamt, Tiago Oradea si extinderea Iulius Mall din Timisoara, in urma unor investitii totale de peste 600 de milioane de euro.
Per total, investitiile s-ar putea ridica la 927 de milioane de euro in sapte malluri noi si trei extinderi, dar nici aceste proiecte nu sunt batute in cuie, o decizie in privinta datei de deschidere a Tiago Oradea urmand a fi luata in urmatoarele saptamani.
Investitii de 1,1 mld. euro anul trecut
Spre comparatie, anul trecut au fost inaugurate 17 proiecte noi si patru extinderi ale unor centre existente, care au necesitat investitii de peste 1,1 miliarde de euro.
Relevant pentru situatia dezastruoasa in care se afla cei mai multi dezvoltatori de malluri este fa