Aproape 70% dintre eleviii care au terminat clasa a VIII-a au avut media peste 7, iar 99,3% dintre absolvenţii ciclului gimnazial au intrat la liceu în prima sesiune de admitere computerizată.
Cifrele, îmbucurătoare la prima vedere, demonstrează că anumite clişee din folclorul şcolar - „nota 10 e doar pentru profesor” sau „nu eşti elev dacă nu ai un «scăunel» în carnetul de note” - rămân valabile doar pentru generaţiile vechi. Dascălii pun note mai mari ca să nu le afecteze „viitorul” elevilor, notarea lasă de dorit la nivelul întregului sistem, spun cei din branşă. Asta pentru că media de admitere la liceu e formată din media aritmetică a celei obţinute în clasele V-VIII şi cea a rezultatelor obţinute la tezele cu subiect unic.
Liceele cu prestigiu din ţară, care au primit elevii cu medii foarte mari, se mândresc cu rezultatele admişilor, dar recunosc că notarea nu mai reflectă întru totul nivelul cunoştinţelor. „Adevărat, avem foarte multe note mari în acest an. La Colegiul «Sava», ultima medie a fost 9,42, o medie foarte mare, urmat de «Lazăr », la doar două sutimi”, spune Marian Banu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti.
George Cazacu, directorul Colegiul Naţional „Sfântul Sava” din Capitală, consideră că, la medii atât de mari, e imposibil să nu fie vorba despre copii performanţi. Pe de altă parte, crede că un examen de admitere ar face diferenţa. „Prin admiterea clasică, selecţia e mai riguroasă. Cu tes tele unice, gradul de subiectivitate este mai ridicat”, spune Cazacu.
Părinţii vor note mari
Trei dintre cei şapte elevii români care au media de admitere 10 vin de la Colegiului Naţional „Traian”, Turnu- Severin, unde a studiat şi ministrul Ecaterina Andronescu. Acest lucru nu o îm piedică însă pe Manuela Praja, directoarea liceului, să considere că, la nivelul întregului sist